یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۰۳

خيار از ديرباز تحت عنوان مرطوب كننده و خنك كننده


5. خيارخيار از ديرباز تحت عنوان مرطوب كننده و خنك كننده شناخته گرديده كه سبب ادب پوست نواحي حريم ديده گرديده و ازآنجاكه دربردارنده مقادير متعددي آب، آنتي اكسيدان ها و ويتامين هاي متفاوت ميباشد براي معالجه تغييرات پوستي همچون تيرگي به دور ديده و محو كردن جاي جوش و آكنه استعمال ميشود.

بهترين كرم ضد لك
يك برش خيار را روي لكه هاي تيره پوست ماليده – به گونه اي كه آب خيار سطح پوست را مرطوب نمايد – و حدود 20 دقيقه آن‌گاه بشوييد.
همينطور مي‌توانيد 1 عدد خيار را به ياور نصف قاشق چايخوري ژل آلوئه ورا و 1 قاشق غذاخوري آب ليمو درون ادغام كن بريزيد و خمير نتايج را روي پوست فيس و دست ها اعمال نماييد. پس از 30 دقيقه آن را با آب خالي و فارغ از استعمال از صابون خانگي بشوييد.
براي سود بهتر پيشنهاد ميشود هر روز از اين شيوه به كارگيري نمائيد.
6. بلغور جو دوسربلغور جو دوسر براي لايه برداري و پاك سازي سلول هاي مرده پوست عالي فعاليت مينمايد. اين ماده غذايي دارنده خواص ضد التهابي بوده و قادر است تحريكات پوستي را آهسته نمايد.
كافيست 3 قاشق غذاخوري بلغور جو دوسر را با 1 قاشق غذاخوري عسل و 1 قاشق غذاخوري شير تركيب كرده و خمير نتيجه ها را روي پوست فيس و دست هاي خويش اعمال نمائيد، بعداز كم آب شدن پوست را با آب – فارغ از به كارگيري از صابون خانگي – بشوييد.
قابل ذكر ميباشد عسل پوست را مرطوب كرده و شير به كاهش لكه هاي پوستي امداد مي‌كند.
سفارش ميشود سه توشه در هفته از اين طرز به كارگيري نمائيد.
7. پوست پرتقالپوست پرتقال دربردارنده مقادير فراوان ويتامين C و كلسيم ميباشد، ويتامين ها و آنتي اكسيدان هاي جان دار در پوست پرتقال به برنا سازي پوست ياري كرده و از سلول هاي تازه پوستي در قبال راديكال هاي آزاد حفظ مي‌كند.
پوست پرتقال سموم و ناخالصي ها را از پوست دفع كرده و نواحي لكه دار پوستي را پر‌نور مي نمايد.
كافيست آب به دست آمده از پوست پرتقال را به طور بي واسطه به لكه هاي پيري اعمال كرده و بعداز 20 دقيقه با آب بشوييد.
8. قاصدكقاصدك يكي‌از ديگر از معالجه هاي خانگي لكه هاي تيره پيري است كه به از ميان رفتن سلول هاي مرده پوست و جوانسازي پوست ياري مينمايد.
كافيست ساقه قاصدك را بريده و شيره اي كه از ساقه خارج ميايد را روي لكه هاي پوست قرار دهيد. پس از يك‌سري دقيقه پوست خويش را بشوييد.
سفارش مي شود دو توشه در روز از اين طرز به كارگيري فرمائيد.
9. پاپاياپاپايا دربردارنده آلفا هيدروكسي اسيد و بعضا آنزيم هاي يگانه ميباشد كه به لايه برداري و كاهش لكه هاي پوست امداد كرده و پوست را درخشنده و پر‌نور ميكند، اگرچه برخي اشخاص ممكن ميباشد بدين ميوه حساسيت داشته باشند.
براي به كارگيري از اين طريق قطعه ظرافت از پاپايا را برش زده و نصيب گوشتي آن را روي لكه هاي تيره پوست قرار دهيد و بگذاريد 20 دقيقه بماند. سفارش ميشود يك توشه در روز از اين نحوه استعمال نماييد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.