آرشیو دی ماه 1398

مقالات رسمي لوازم آرايش

یکشنبه ۰۲ اردیبهشت ۰۳

لكه هاي قهوه اي پوست


لكه هاي قهوه اي پوست” بخاطر بارداري و آسيب و تغييرات هورموني بوجود مي‌آيد يكي‌از معالجه هاي لكه پوست تركيبات اثرگذار آب ليمو ميباشدمعالجه لك قهوه اي پوست با ضد لك هاي گياهي و خانگييك نقطه قهوه اي روي چهره شما ممكن ميباشد به رنج قابل تشخيص باشد، ولي در شرايطي‌كه چندين تا از اين لك ها را داشته باشيد چه مي‌شود؟در صورتيكه لكه هاي قهوه اي داريد، بدانيد كه صرفا نيستيد , نقطه سياه يا اين كه لكه قهوه اي پوست نيز شايع ميباشد .لكه هاي قهوه اي پوست كه مزاحم زيبايي صورت مي‌باشند بايستي معالجه شوند.

بهترين كرم ضد لك
براي معالجه سريع اين لكه هاي پوستي راههاي مختلفي در طب امروزي و طب سنتي موجود است كه درين بخش ما به معرفي شايسته ترين راههاي معالجه و ماسك هاي ضد لك خانگي خوا‌هيم پرداخت .


علت اين لكه هاي تيره و قهوه اي روي پوست فيس چه چيزي است؟اكثري از زنان و مردان تغييرات رنگ پوستي بر روي صورتشان دارا هستند، و دست اندركاران بسيار متعددي مسئول اين اتفاقات مي‌باشند لكه هاي تيره ،قادر است سود ژنتيك، بارداري، اشعه UV، اسكار و آسيب آكنه و بيماري هاي پوستي باشند.
تغييرات هورموني ناشي از استرس، به خصوص در اشخاص في مابين 20 تا 50 ،قادر است سبب ساز لكه هاي تيره شود ، بي واسطه وارد مشاجره معالجه هاي اثرگذار و قطعي براي از ميان بردن لكه هاي تيره و قهوه اي رنگ خوا هيم پرداخت .


او‌لين ورژن ، معالجه لكه هاي قهوه اي پوست رخ در 2 شب
چه‌گونه مي اقتدار صرفا در 2 شب لك هاي قهوه اي پوست را از در ميان پيروزي ؟! تزكيه لك هاي قهوه اي بوسيله مواد بي آلايش :
نحوه نخستين: به كار گيري از آب ليمو:
 آب ليمو را به صورت بي واسطه به لكه ها بزنيد ؛ آب ليمو، دربردارنده اسيد ميباشد كه قادر است منجر تجزيه رنگدانه ملانين شود و به اين ترتيب در پهنا يك يا اين كه دو ماه رنگ و ظواهر لكه ها را كم كند. ويتامين C جانور در ليمو نيز، به صورت بي واسطه پوست را سپيد ميكند ؛ شايسته ترين شيوه براي رفع لكه هاي قهوه اي ليمو ترش ميباشد ،
ليمو را برش بزنيد و برش ها را مستقيما روي لكه هاي قهوه اي خويش قرار دهيد ،اذن دهيد حدود 30 دقيقه بماند و آنگاه با آب بشوريد.مراقب باشيد،وقتي كه آب ليمو به طور خويش زده ايد و تماس مستقيمي با خورشيد نداشته باشيد،گزارش هايي موجود هست كه قرار دادن آب ليمو بر روي پوست قادر است سبب ساز آفتاب سوختگي قابل توجهي شود.
طريق دوم :از مخلوط آب ليمو و شكر به كارگيري فرماييد:
آب يك ليمو را بگيريد و در يك ظرف بريزيد،2-4 قاشق غذاخوري شكر را بيشتر نمائيد، شكر را به آرامي بيشتر نمائيد ،تا با آب ليمو مخلوط شود و يك خمير بدست آيد.اين ادغام را روي نقاط قهوه ايتان به وسيله يك مداد گيسو يا اين كه يك تكه پنبه بزنيد ،خمير را نزديك به نيم ساعت اذن دهيد بماند و بعد از آن آن را با آب سرد شستشو دهيداين خمير، ممكن ميباشد پوست شمارا كم آب نمايد، پس صد رد صد پس از هر توشه استعمال، از مرطوب كننده به كارگيري فرماييد.

2. ماسك عسل و جو دوسر (پرك)


2. ماسك عسل و جو دوسر (پرك)
بهترين كرم ضد لك
مخلوط عسل و جو دوسر در رفع كم آبي پوست بسيار موءثر ميباشد و افزون بر آن به پوست آب‌رساني مي نمايد و رطوبت مايحتاج آن ‌را تامين مينمايد. در واقع اين ماسك چهره خانگي تحت عنوان يك منزه كننده طبيعي و برنا‌ساز پوست فعاليت ميكند. مخلوط اين مواد در كنار هم ميتواند از پوست مراقبت نمايد.
نحوه تنظيم:2 قاشق غذاخوري عسل2 قاشق غذاخوري جود دوسر پركدر آغاز اين دو را باهم در يك كاسه كوچك مخلوط نماييد. بعد تركيب را كنار بگذاريد تا به مرور قابل انعطاف شود و آن‌گاه خوب آن‌ را بكوبيد و ادغام نماييد. اين ماسك را گذشته از خواب روي چهره و گردن خويش بماليد و اذن دهيد تمام شب روي فيس شما بماند. اين ماسك رخ خانگي تاثير خير در آب‌رساني و ترميم پوست‌تان در طول خواب شما داراست. ماسك فيس عسل و جو دوسر براي اشكال پوست مطلوب و قابل به كار گيري ميباشد.
3. ماسك عسل و گوجه خارجي

گوجه‌خارجي سرشار از ليكوپن ميباشد كه فرايند كهن سال شدن را نمايد مي‌نمايد. همينطور گوجه خارجي سبب پر‌نور شدن پوست فيس و گردن ميگردد. خاصيت عسل طبيعي هم در آنتي‌باكتريال بودن آن ميباشد كه منجر رفع جوش چهره و آكنه مي شود. در غايت اين ماسك سبب پر‌نور و تميز شدن پوست از جوش و آكنه مي گردد.
روش تنظيم:1 قاشق غذاخوري عسل1 قاشق غذاخوري آب گوجه خارجي نودر يك پياله كوچك آب گوجه خارجي و عسل را باهم ادغام فرماييد. فيس خويش را خوب منزه فرماييد؛ طوري كه هيچ آرايشي روي پوست شما باقي نمانده باشد. بعد از آن اين مخلوط را روي فيس و گردن خويش بماليد. با انگشتان خويش براي تعدادي دقيقه مخلوط را به طور دوراني ماساژ دهيد. صبح روز آن‌گاه ماسك را با به كار گيري از آب گرم از رخ خويش بشوييد.
بيش تر بخوانيد: 8 ماسك موءثر براي معالجه جوش، چروك و التهاب پوست
4. ماسك توت فرنگ و شير

اين ماسك فيس خانگي وقتي كه پوست شما به جهت قرار به دست آوردن در معرض اشعه‌هاي خطرناك نور و روشنايي خورشيد در گير جراحت شده‌است تاثير خير در نجات آن دارااست. توت‌خارجي دارنده ويتامين C و فوليك اسيد ميباشد كه سبب بهبود فرآيند ساخت سلول‌هاي تازه مي گردد. شير هم تحت عنوان يك تونر چهره عالي كار و پوست را براق مينمايد.
نحوه تهيه و تنظيم:2 عدد توت خارجي رسيده1 قاشق غذاخوري شير نپختهدر آغاز توت‌خارجي‌ها را خوب له و آن‌گاه شير ناپخته را به آن طولاني تر فرمائيد. آن ها را خوب با هم مخلط فرمائيد (ميتوانيد در فيس نياز از بلندر يا اين كه گوشت كوب برقي به كارگيري فرماييد كه تماما باهم ادغام شوند). پيشين از به كارگيري پوست خويش را به طور كامل منزه نمائيد و بعد ماسك چهره توت‌خارجي و شير را روي رخ خويش قرار دهيد و بخوابيد. صبح روز سپس ماسك را با آب ولرم از روي چهره خويش بشوييد. اين ماسك هم منجر درخشندگي و شفافيت پوست ميشود.
5. ماسك سيب‌زميني و آب ليمو

مخلوط سيب‌زميني و آب ليمو پوست شما‌را تغذيه ميكند. اين ماسك رخ خانگي علائم پيري زودرس را نابود، پوست را پر‌نور و جاي جوش رخ را محو ميكند. شما مي توانيد با به كارگيري از اين ماسك فيس پوستي بي‌نقص و برنا داشته باشيد.
روش تنظيم:سيب‌زميني ميانگينليمو ترش ميانگينبراي تنظيم آب سيب‌زميني ميتوانيد سيب‌زميني نپخته را به قطعات كوچك تقسيم و آن‌گاه در ميكسر تماما له فرمائيد. بعد از صافي آن را رد فرماييد تا آب سيب‌زميني غير وابسته شود. حتي مي توانيد سيب‌زميني را رنده فرماييد و بعد از آن با فشردن روي صافي، آب آن را بگيريد. يك ليمو ترش را نصف فرمائيد و آب نيمي از آن را با آب يك سيب‌زميني خوب تركيب نماييد. محلول را به نيكي روي رخ و گردن خويش ماساژ دهيد و اذن دهيد تا صبح روي پوست شما بماند. صبح با آب ولرم فيس خويش را بشوييد. اين ماسك منحصربه‌فرد «پوست‌ چرب» ميباشد و ترشح چربي پوست را در دست گرفتن مي كند. مي توانيد اين محلول را باطن يك شيشه پاك در يخچال فريزر نگه داريد تا شب‌ها پيشين از خواب روي پوست منزه اسپري فرمائيد.

شايسته ترين ماسك طبيعي


شايسته ترين ماسك طبيعي پوست چهرهماسك جوانسازي آب برنج براي داشتن پوستي قشنگ :مواد لازم:
برنجآبشيرعسلگلابكپسول ويتامين Eمهيا سازي و كاربرد
در ماهي تابه، يك استكان آب سرد برداريد و 2تا3 قاشق غذاخوري برنج نپخته به آن بيش تر نماييد. آن را روي شعله نادر تا هنگامي كه قابل انعطاف شود بپزيد. بعد آب مازاد را فشار دهيد و آن را در پياله اي جدا بريزيد.
ظرف اي را برداريد و برنج پخته گرديده را در آن قرار دهيد و در صورتي‌كه در بخش تندرست پوست نمناك گفته ايم برنج را بكوبيد تا خمير مطلوب بدست آيد. بعد از آن يك قاشق غذاخوري از شير گرم و عسل را برداريد و آنها را با برنج ادغام فرمائيد. بعد، از يك سوزن براي توليد رخنه‌ در كپسول ويتامين اي استعمال كرده و روغن را فشار دهيد. در غايت يك قاشق چايخوري گلاب را طولاني تر كرده و تمام مواد تشكيل دهنده آن را به خير ادغام نمائيد تا ماسك فيس فراهم شود
چهره خويش را تماما منزه نماييد و ماسك فيس را با امداد برس روي چهره بزنيد. آن را 20 دقيقه بگذاريد و با آب برنج كه كنار گذارده گرديده بشوييد. در غايت با آب معمولي آبكشي نماييد.
اين فعاليت را دست كم هفته اي يك توشه براي بهتر شدن فيض تكرار فرماييد.
فوايد ماسك برنا سازي برنج:اين ماسك برنج به معالجه چين و چروك و خطوط ياري مي‌كند. كشش و استحكام پوست را مراقبت مينمايد تا جديد و برنا خيس به حيث برسيد. به كارگيري منظم از اين ماسك فيس سبب ساز مي‌شود پوست صاف، آبدار، براق شود. اين ماسك ضد چروك به به عبارتي اندازه مفيد ميباشد كه آكنه، جوش ها، لكه ها را معالجه نمايد و مي‌تواند پوست به طور كامل شفافي ساخت نمايد.
برنج : برنج دربردارنده لينولئيك اسيد و اسكوالن ميباشد كه منجر ارتقاء ايجاد كلاژن مي گردد. اسكوالن به مراقبت انعطاف پذيري پوست ياري مي‌نمايد. هم چنين به حفاظت از پوست در برابرآسيب خورشيد امداد مي‌كند. برنج مبداء بي نياز از ويتامين ب ميباشد كه پرورش سلول را ارتقاء مي‌دهد و منجر كاهش سن ميشود . چنين تامين خون را بهبود ميبخشد و پوست صاف و براق را به شما ميدهد.

بهترين كرم ضد لك
خاصيت ماسك برنج براي رخماسك هاي چهره ساخته شده با دست براي پوست تندرست:شير: شير براي تطهير و نظافت كردن پوست بسيار اثرگذار ميباشد و آن را پاك، روشن و براق مي سازد. دربردارنده ويتامين ها، مواد معدني و پروتئين ها ميباشد كه وضعيت كلي پوست را بهبود مي‌بخشد. شير يك مرطوب كننده عالي براي پوست نيز ميباشد. هم چنين به پر‌نور كردن لكه ها، چين و چروك و خطوط ياري مي‌كند و پوست قابل انعطاف، برنا و براق را نگهداري مي نمايد.

آيا جور پوست در گزينش كرم ضدچروك تأثير داراست؟


آيا جور پوست در گزينش كرم ضدچروك تأثير داراست؟يكي‌از فاكتورهاي اصلي در گزينش كرم ضدچروك جور پوست شماست. در حالتي‌كه پوست بي آبي داريد به كرمي با بافت چرب‌خيس نياز داريد كه پوستتان را به خير مرطوب نمايد. برعكس در‌حالتي كه پوستتان چرب ميباشد كرمي با بافت ژله مانند برايتان مطلوب‌خيس ميباشد. بدين ترتيب لازم ميباشد كه براي گزينش يك كرم ضدچروك مطلوب به كارشناس پوست رجوع‌كنيد و بدانيد كه مشاوران زيبايي حاضر در داروخانه‌ها تخصصي در تجويز كرم مطلوب شما ندارند.

بهترين كرم ضد لك

براي اينكه شايسته ترين سود را از كرم ضدچروك تان ببريد بايستي در به كار گيري آن ظريف باشيد. همينطور مي بايست تغذيه قابل قبولي داشته باشيد و سبك معاش‌تان را تصحيح فرماييد. بنابراين كه استرس، بي‌خوابي و عادت‌هاي نامناسب مانند مصرف سيگار را كنار بگذاريد. مهم ترين نكته اين ميباشد كه نبايد انتظار اعجاز داشته باشيد. زيرا پوست براي تجديد بنا خويش نياز به فرصت دارد و نتيجه ها استعمال از كرم‌هاي ضدچروك يكسري ماه آنگاه خويش را نشان ميدهد.

ماسك‌هاي ضدچروك خانگي
ماسك سفيده تخم مرغ و عسلسفيده تخم مرغ براي كاهش علائم پيري همت دارااست. در واقع اين ماده غذايي يك قابض و لايه‌بردار طبيعي ميباشد كه با وا رفته شدگي پوست و منافذ گشوده رويارويي مي كند. ادغام آن با عسل براي رويارويي با چين و چروك بدور ديده، پيشاني و همينطور خط اخم و خط لبخند مطلوب ميباشد.مواد لازم:سفيده تخم مرغ 1 عددعسل 1 قاشق غذاخوريطرز تهيه و تنظيم و به كارگيري:فيس خويش را بشوييد. سفيده تخم مرغ را با عسل ادغام كرده و هم بزنيد تا به طور كاملً يك پارچه شود. ماسك را به تمام فيس و بخصوص بدور ديده‌ها و مناطقي كه بيش تر در معرض چروك ميباشد بزنيد. 20 دقيقه شكيبايي نماييد و در غايت با آب ولرم رخ خويش را بشوييد. مي توانيد از اين ماسك دو توشه در هفته به كارگيري نماييد.
ماسك شير و جوي‌بار دوسرمخلوط شير و جويبار دوسر ماسكي فوق‌العاده براي داشتن پوستي صاف، قابل انعطاف و مرطوب ميباشد. فرقي نمي‌نمايد جور پوستتان چرب، كم آب يا اين كه ميكس باشد. اين ماسك براي نظافت كردن عمقي پوست از آلودگي‌ها و همينطور از در بين بردن سلول‌هاي مرده پوست فوق‌العاده ميباشد. جويبار دوسر دربردارنده تركيباتي ميباشد كه با راديكال‌هاي آزاد رويا رويي مي كند. شير نيز به نوبه خويش با تحريك ترشح كلاژن، آوازه متعددي در رطوبت بخشي، لايه برداري و تميزي پوست داراست.مواد لازم:پودر جويبار دوسر 2 قاشق غذاخوريشير نصف جام (هم اندازه 100 ميلي‌ليتر)طرز تهيه و تنظيم و استعمال:شير را بجوشانيد و پودر جويبار دوسر را به آن بيش تر نماييد. هم بزنيد و تحت شعله را خاموش نمائيد و اذن دهيد خنك شود. چهره خويش را با آب سرد بشوييد. ماسك را روي گردن و چهره بماليد. با حركات دوراني آهسته پوست را ماساژ دهيد. اذن دهيد ماسك به زمان 20 دقيقه روي پوست بماند و بعد از آن با آب ولرم بشوييد. اين ماسك را هر هفته 3 رتبه به كار گيري نماييد.
ماسك موز و آووكادوموز تأثير فوق‌العاده‌اي در حفظ از پوست دارااست. زيرا دربردارنده ترازو قابل توجهي ويتامين‌هاي C و B6 ميباشد كه به مراقبت خواص ارتجاعي پوست امداد متعددي مي كنند. اين ويتامين‌ها مانند آنتي‌اكسيدان‌ها كار مي كنند و با راديكال‌هاي آزاد تقابل مي نمايند. علاوه بر اين پوست را مرطوب كرده و زخم‌هاي وارداتي از روش اشعه‌هاي خورشيد را ترميم مي كنند.آووكادو نيز سرشار از اسيدهاي چرب امگا 3 ميباشد. از آنجايي كه‌اين ميوه مغذي دربردارنده ويتامين‌هاي A، C و E ميباشد معمولاً در ساخت توليدات ضدچروك، ضدلك‌ها و ترميم كننده‌ها استعمال ميشود. اين ميوه به كاهش چين و چروك ياري كرده و پوست را روشن مي نمايد.مواد لازم:آووكادو 1 عدد (حدود 200 گرم)موز 1 عدد (حدود 100 گرم)شيوه تهيه و تنظيم و به كار گيري:هسته آووكادو را بيرون كرده و آن را به امداد يك چنگال له نماييد تا پوره شود. موز را نيز به همين ترتيب له و پوره كرده و با آووكادو ادغام نمائيد. هم بزنيد تا به طور كاملً يكپارچه و كرمي شود. رخ را با توجه شستشو دهيد و ماسك را روي رخ و گردن بماليد و نيم ساعت حوصله فرماييد. در غايت با آب ولرم شستشو دهيد. مي توانيد هر هفته 2 تا 3 سكو از اين ماسك استعمال نماييد.

ماسك براي جوش هاي چركي چهره


ماسك براي جوش هاي چركي چهرهچنانچه از آن جور اشخاص مي باشيد كه اكنه هاي چركي داريد نشان مي‌دهد كه پوستتان خيلي چرب ميباشد و بايستي از ماسك هايي براي جوش استعمال فرمائيد كه‌اين چربي را كم كند. آبليمو نو يك كدام از انهاست. براي استعمال از اين ماسك صرفا كافي ميباشد كمي عصاره ليمو جديد گرفته و با يك تكه پنبه روي جوش ها و محل هاي آكنه بماليد و بگذاريد كه كم آب شود اين فعاليت را هر روز تكرار فرمائيد بعداز مدتي از شدت و تعداد آن ها كاسته مي‌گردد.
بهترين كرم ضد لك

( به كارگيري از آبليمو تحت عنوان ماسك براي جوش )
ماسك زردچوبه و آرد نخود براي رخ صحيح نمائيداين ماسك هم مطلوب پوست هاي چرب و ولي اكنه دار ميباشد. براي تصحيح كردن اين ماسك براي جوش جوش رخ ، مقدراي زردچوبه و آب ليمو جديد و آرد نخود و شير را با هم تركيب كرده به شكلي كه مشابه يك خمير قابل انعطاف شود .
آنگاه اين خمير را روري رخ و محل هاي بروز اكنه بماليد و بگذاريد براي ۲۰ دقيقه بماند و آن گاه با اب ولرم شستشو دهيد . اما يك نكته در به كارگيري از اين ماسك موجود است كه لازم ميباشد دقت فرمائيد زردچوبه به جهت تركيبات رنگي كار كشته كه دارااست ممكن ميباشد براي پوست هاي خيلي پر‌نور ايراد ساخت كرده و لكه هاي رنگي روي پوست انها بوجود اورد ب، راي همين در‌حالتي كه پوست خيلي پر‌نور داريد از اين ماسك استعمال نكنيد .


(دقت : به كارگيري از زردچوبه تحت عنوان ماسك براي جوش رخ اشخاص دارنده پوست هاي خيلي پر‌نور سفارش نميشود )
ماسك سفيده تخم مرغ براي جوش رخسفيده تخم مرغ سرشار از پروتيين ميباشد وعلاوه بر اينكه منجر تازگي و رطوبت و درخشندگي پوست ميگردد ضايعات آن را هم از دربين ميبرد . براي اصلاح كردن اين ماسك براي جوش هاي چهره ، كمي سفيده تخم مرغ را به  طور بي نقص بهم زده به شكلي كه كف نمايد.
آنگاه ماسك بدست امده را روي پوست چهره و محل هاي جوش بماليد و بگذاريد سفيده كم آب شود سپس با اب ولرم بشوييد اين عمل سبب ساز مي شود چربي هاي طولاني تر انجام يافته گرديده و ضايعات كاهش پيدا نمايند افزون بر آن پوست پر‌نور خيس و صاف و براق خيس هم به حيث رسد.


ماسك جودوسر و خيار براي جوش چهرهجودوسر و خيار اين خواص را دارا هستند كه چربي بيشتر پوست را از في مابين برده و از ترازو آكنه ها مي كاهند . براي تنظيم اين ماسك براي چوش ، يه خرده جودوسر را كه به صورت پودر در آمده با خيار رنده گرديده و پاره اي عسل ادغام نمائيد تا به صورت يك خمير قابل انعطاف در بيايد و آنگاه آن را روي اكنه ها بماليد و بگذاريد براي ۲۰ تا ۳۰ دقيقه بماند .
اين ماسك براي جوش سبب ساز ميگردد باكتري ها و آلودگي هاي روي پوست از في مابين رفته و لايه برداري شود. افزون بر آن عسل خواص ضد باكتري داشته و رطوبت لازم براي چهره را تامين ميكند . جو دوسر هم ميتوانند نقش تميز كنندگي كار كشته داشته و چربي هاي طولاني تر را خارج بكشد و كليه اين خاصيت با هم منجر كاهش جوش در سطح پوست رخ مي‌شود .

لك‌هاي چهره


لك‌هاي چهره يكي از گرفتاري‌هاي مهم خانم‌هاست. گرفتاري‌اي كه سبب ساز مي‌شود براي هر مهماني پوست را زير لايه‌هاي كرم‌پودر و پنكيك بپوشانند و تروتميز دنبال چاره‌هاي جديد براي از بين بردن اين مشكل باشند. سايت‌هاي متعدد در اينترنت آكنده از راه حل‌هاي  متنوع گياهي براي اين مشكل ميباشد ولي واقعيت اين ميباشد كه بسياري از اين چاره‌ها پاسخ نمي‌دهند يا چندان مناسب نيستند. حتي ممكن ميباشد مشكلاتي براي پوست شما  توليد نمايند  كه از لك هاي بي آلايش اي كه در فيس‌تان داشتيد خيلي اضافه و نمايان خيس باشد. براي اينكه راه حل‌هاي صحيح از بين بردن لك‌هاي رخ را با به كارگيري از گياهان دارويي و طرز‌هاي طبيعي پيدا كنيم، با دكتر عليرضا عباسيان، كارشناس طب سنتي مشورت كردن كرديم. پس با ما باشيد؛ از الف تا ي از بين بردن لك‌هاي فيس را براي شما آورده‌ايم.

بهترين كرم ضد لك
سوداوي‌ها بيش تر لك مي زنند
طب سنتي بر طبع‌هاي چهارگانه تاكيد زيادي داراست. اين مساله در رابطه پوست هم درستي مي‌كند. به گفته دكتر عباسيان و به حيث متخصصان طب سنتي، افرادي كه طبع آن‌ها به سمت سردي و خشكي مي‌رود، پوست‌هاي لبريز لك‌تري خواهند داشت. درواقع سوداوي مزاج‌ها بيشتر در معرض اين مشكل مي‌باشند؛ به همين دليل بايد از تناول كردن بادمجان، عدس، گوشت گوساله، ترشيجات، سركه، غذاهاي كنسروي، غذاهاي ما‌نده و درهم و برهم پرهيز كنند. پوست يكي از ارگان‌هاي تن ميباشد و در صورتي تن خوب كار كند، پوست هم واضح مي‌شود. تعادل طبع به خوب كار كردن اعضاي تن كمك مي‌كند.

 غذاي واضح
 خوراك در شفافيت پوست يا پرلك شدن آن بسيار موءثر ميباشد. براساس طب سنتي بشر چهار غذاي اصلي داراست: 1-نان گندم  از آرد سبوس‌دار2- گوشت حيوانات برنا مانند جوجه، بره و بزغاله 3- شيريني‌هاي معمولي كه قند و چربي مضر كمتري دارا‌هستند مانند شيريني آرد نخودچي يا آرد برنجي 4- بعضي ميوه‌ها مانند انگور، انجير، سيب و رطب براي كساني كه در بخش ها كشت رطب زندگي مي‌كنند.  بيشتر غذاهاي مصرفي آدم بايد از اين چهار دسته باشد و بقيه مواد غذايي را به طور گاه‌گاهي و خير اثبات، مصرف كند. شيوه تغذيه هم در شكل ظاهري پوست نقش مهمي دارااست. درواقع صحيح خوراك ميل كردن مي‌تواند چهره شما‌را از لك پاك كند. براي اين كار بايد خوراك راز وقت و منظم خورده گرديده و خوب جويده شود. در حالتي‌كه گاهي ناهار مي‌خوريد و گاهي خير يا ساعت مشخصي براي خوراك تناول كردن‌تان نداريد، بايد چشم به راه لكه‌ها باشيد.
بهتر ميباشد ساعت مشخصي براي طعام ميل كردن در سه وعده غذايي ناشتايي و ناهار و شام در حيث بگيريد. براي مثال در صورتي‌كه ساعت 8 صبح از خوا ب بيدار ميشويد ناشتايي را في مابين 10 تا 20 دقيقه بعداز بيدار شدن ميل نمائيد و نگذاريد 1 يا اين كه 2 ساعت ديگر.اين برنامه وقتي را براي ناهار و شام هم داشته باشيد؛ حتي‌د‌ر روزهاي تعطيل و مهاجرت ها.
بهتر ميباشد راز سفره به يك خوراك اكتفا كنيد و يك سري گونه خوراك را با هم نخوريد، مساله‌اي كه اين ايام در مهماني‌ها رعايت نمي‌شود. از ميل كردن ماست، نوشابه و سالاد با طعام پرهيز كنيد؛ زيرا به كيفيت طعام لطمه مي‌زنند. مي‌توانيد اين مواد غذايي را به‌تيتر ميان‌وعده و با مسافت يكي، دو ساعت از غذاي اصلي بخوريد. فقط سبزيجاتي مثل ريحان و جعفري كه به هضم طعام كمك مي‌كنند مجازند كنار طعام قرار بگيرند.

شيوه تهيه و تنظيم ماسك براي جوش چهره


شيوه تهيه و تنظيم ماسك براي جوش چهره۱) موز را له كرده و جوش شيرين و پودر زردچوبه را به آن طولاني تر فرماييد.

بهترين كرم ضد لك
۲) براي تعديل غلظت آن مي توانيد يه خرده آب نيز طولاني تر نماييد. 
۳) رخ خويش را شسته و با حوله كم آب فرماييد.
۴) لايه‌اي از اين ماسك را روي رخ گذارده و بعداز ۱۵ دقيقه بشوييد. 
۵) چهره خويش را كم آب كرده و با مرطوب كننده ماساژ دهيد تا بي آبي ناشي از ماسك را برطرف نمايد. 
 
۲) ماسك دارچين و عسل

دارچين دارنده خاصيت ضد ميكروبي دورازشوخي ميباشد كه مي‌تواند براي خنثي كردن باكتري هاي استدلال جوش رخ و معالجه جوش مصرف شود. عسل از روزگار باستان مصر براي خاصيت آنتي بيوتيك و بهبودي به كارگيري مي شده‌است. اين مايع تنها براي معالجه آكنه و بهبودي زخم ناشي از پوست اثرگذار وجود ندارد، بلكه تحت عنوان مرطوب كننده نيز اثرگذار هست و براي پوست كم آب با لكه هاي چرب و آكنه بسيار پيشنهاد مي شود.
 
مواد لازم:۱) ۲ قاشق چيخوري پودر دارچين
۲) ۲ قاشق خوراك خوري عسل
 
روش تهيه و تنظيم ماسك براي معالجه جوش رخ۱) پودر دارچين و عسل را در يك پياله ادغام فرماييد.
۲)  ۲ قاشق غذاخوري عسل را در يك ظرف بريزيد.
۳) ۲ قاشق چاي خوري پودر دارچين به آن طولاني تر فرمائيد.
۴) مواد را تماما ادغام فرماييد.
۵) آن را روي جوش رخ و يا اين كه كل چهره قرار دهيد.
۶) بگذاريد۱۰ تا ۱۵ دقيقه بماند.
۷) آن را با آب گرم بشوييد، چون ماسك ميتواند يه خرده چسبناك باشد.
اين ماسك خانگي را ۳ يا اين كه ۴ توشه در هفته براي داشتن پوستي قابل انعطاف و براق به كارگيري فرماييد.
اين ماسك فيس منحصر به فرد افرادي ميباشد كه دارنده پوست كم آب با لكه هاي چرب و جوش فيس ميباشند.
 
۳) ماسك جوي بار دوسر

جوي بار دوسر خواص لايه برداري داراست كه همين زمينه سبب گرديده اين ماده به يكي‌از شايسته ترين معالجه ها براي رفع جوش رخ تبديل شود. در هر اسكراب يا اين كه ماسكي ميتوانيد از جوي‌بار دوسر به كار گيري نماييد. اين ماده جوش ها را تطهير كرده و سلول هاي مرده پوست را از ميان ميبرد. جوش شيرين نيز ماده اي ضروري جهت پاك سازي منافذ پوست به شمار مي رود.
 
مواد لازم:۱) ۲قاشق چايخوري جوي بار دو رمز
۲) ۱ قاشق چايخوري جوش شيرين
 
روش تنظيم۱) ۲ قاشق چايخوري جويبار دوسر را با ۱ قاشق جوش شيرين ادغام نمائيد. 
۲) با اضافه كردن يك‌سري قطره آب، غلظت ماسك را كمتر نماييد. 
۳) ماسك  تهيه و تنظيم گرديده را به طور تان بزنيد و آن را بصورت دوراني ماساژ دهيد. 
۴) هنگامي ماسك پاره اي كم آب شد آن را با آب گرم شسته و رخ تان را كم آب فرمائيد و مرطوب كننده بزنيد. 
بعد از آن مراعات خواهيد كرد كه سلول هاي مرده پوست تان از در بين رفته و تيرگي پوست نيز برطرف شده‌است. براي به دست آوردن شايسته ترين سود، تا يك ماه هفته اي يك سكو از اين ماسك به كار گيري فرماييد.

طريق هاي خانگي براي كاهش ككو مك


طريق هاي خانگي براي كاهش ككو مكبيماري ويتيليگو كه در گويش فارسي به آن لكوپيس گفته ميشود، يك خلل پوستي ميباشد كه در آن سلول هاي بافت هاي تن، رنگدانه هاي طبيعي خويش را از دست ميدهند و بنابراين در بخش ها در معرض رويت كرد مانند دست ها، فيس، گردن و غيره لكه هاي سپيد رنگي صورت مي‌گيرد. گهگاه اين بيماري روي بافت هاي دهن، حفره هاي بيني، بخش تناسلي و حتي شبكيه ي ديده نيز خويش را نشان مي‌دهد. متاسفانه اين بيماري معالجه قطعي ندارد، ولي طريق هاي درماني براي كاهش علائم آن در پيش گرفته ميشود.فاطمه مهدي پور - بخش سالم تبيان

بهترين كرم ضد لك
كك و مك روي خود‌با‌وري مبتلايان تاثير بدون شوخي داراست. بدين ترتيب لازم ميباشد در كنار معالجه هاي پوستي، مشورت كردن هاي روانشناسي نيز گنجانده شود. در‌اين مقاله علاوه بر باز نگري كوتاه ويتيليگو، يكسري طريق خانگي براي كاهش اين اختلال پوستي را تيتر ميكنيم.
عوارض ابتلا به ككو مك چه مي‌باشد؟تا كنون پژوهشگران عامل اصلي ابتلا به ويتيليگو يا اين كه به عبارتي كك و مك را كشف نكرده اند. بعضي نظريه ها بر اين ميباشد كه اختلالات دستگاه ايمني تن سبب مي‌گردد كه آنتي بادي هاي تن عليه سلول هاي رنگدانه اي وارد فعاليت شوند. ملانوسيت ها به عبارتي سلول هاي توليدكننده رنگدانه ي پوست ميباشند كه در معرض خطر و زخم قرار ميگيرند و يا اين كه از در ميان ميروند و جاي خويش را به لكه هاي سپيد رنگي ميدهند كه با رنگ ساير ي بخشها پوست تفاوت دارا‌هستند.
پژوهشگران بر اين عقيده مي‌باشند كه بيشترين موردها ابتلا به كك و مك ادله ژنتيكي داراست. اين بيماري پوستي معالجه قطعي ندارد، ولي مي قدرت علائم آن را كاهش بخشيد و كيفيت معاش مبتلايان را بهبود اعطا كرد.
سفارش هايي براي تقابل با ككو مككساني كه به كك و مك در گير مي گردند، بايستي بيش تر از تمامي حفظ پوست خويش باشند، زيرا پوست اين اشخاص حساس خيس و جراحت پذيرتر ميباشد.
حواستان به زخم هاي فروغ خورشيد باشديكي مسائل مهم در رويارويي و معالجه اين بيماري، حفظ از پوست از تماس با اشعه هاي خورشيد ميباشد. براي اين فعاليت لازم ميباشد كه از كرم ضدآفتاب با SPF بالا به كار گيري نماييد. بهتر ميباشد با پزشك معالج خويش براي گزينش كرم ضدآفتاب مطلوب مشورت كردن نمائيد. نيم ساعت پيشين از بيرون شدن از خانه و قرار دريافت كردن در معرض نوروفروغ خورشيد كرم به پوست خويش بزنيد.

فوايد عسل براي پوست


بخش‌هاي متعدد اين مقاله:
فوايد عسل براي پوست:تطهير منافذمعالجه جوشلايه بردار پوستمرطوب كنندهاز در بين بردن جاي جراحت و سوختگي4 ماسك عسل براي پر‌نور كردن پوست:ماسك عسل و آب‌ليمو براي درخشندگي پوست چربماسك عسل و گلاب براي پر‌نور كردن پوست حساسماسك عسل و زردچوبه براي پر‌نور شدن پوست فيسماسك عسل و روغن زيتون براي پر‌نور كردن گونه هاي پوستصحبت آخريعسل براي پوست يك اعجاز طبيعي ميباشد.

بهترين كرم ضد لك

به كار گيري از ماسك عسل پوستي لطيف و تندرست را براي شما به ارمغان مياورد. عسل يك كدام از پركاربردترين مواد در حوزه زيبايي به حساب مي آيد. اكثري از كرم‌ها، ماسك‌ها لوسيون‌ها وساير مواد بهداشتي دربردارنده عسل ميباشد. خاصيت فراوان عسل اين ماده را به يك مخلوط شگفت‌انگيز براي پوست تبديل نموده است. با استعمال روزمره از اين ماده پوست شما قابل انعطاف، لطيف و شاداب خواهد شد.
فوايد عسل براي پوست:تطهير منافذعسل يك آنتي‌باكتريال طبيعي محسوب ميشود. به همين عامل براي شست‌وشوي پوست مطلوب ميباشد. با كمي عسل و آب مي توانيد روزمره آلودگي‌ها و ميكروب‌ها را به آساني از روي پوست خويش تميز فرماييد. براي شست‌وشوي چهره با عسل، فيس خويش را مرطوب كرده و بعد از آن مقدار مقداري عسل روي فيس خويش بماليد. براي تزكيه پيرايش مي توانيد يار و همدم با عسل و آب از يه خرده روغن جوجوبا و يا اين كه نارگيل نيز استعمال نمائيد. براي شست‌وشوي چهره با عسل، از ماليدن اين ماده دور ديده پرهيز كنيد.



معالجه جوشخاصيت آنتي‌باكتريال و ضد قارچي عسل، اين ماده را براي دوري از بروز جوش و آكنه مطلوب نموده است. همينطور جوش و آكنه چهره با عسل سريع‌خيس معالجه مي شود. براي معالجه جوش با عسل، يه خرده عسل را با گوش تميز كن به طور نقطه‌اي روي جوش قرار دهيد. پس از 10 دقيقه رخ خويش را با آب گرم بشوييد.
لايه بردار پوستعسل به خودي خويش لايه‌بردار وجود ندارد. در واقع عسل يك پاكننده قادر ميباشد كه در فيس مخلوط شدن با مواد ديگر مي تواند مانند يك لايه بردار فعاليت نمايد. با مخلوط عسل و موادي همچون جوش شيرين ميتوانيد يك لايه‌بردار توانا براي پوست خويش تنظيم نماييد. براي تهيه و تنظيم لايه بردار 2 قاشق عسل و 1 قاشق جوش شيرين را با يكديگر ادغام نمائيد. براي داشتن پوستي قابل انعطاف و لطيف دو توشه در هفته از اين مخلوط استعمال نمائيد.

شيوه تهيه و تنظيم يك‌سري ماسك ضد لك


شيوه تهيه و تنظيم يك‌سري ماسك ضد لك 
ماسكي ضدلك بسازيدشيرخشك:2 قاشق غذاخوريآبليمو:2 قاشق غذاخوريعسل:4 قاشق غذاخوريكليه اين مواد را با هم تركيب فرمائيد تا ماده موقعيت خميري پيدا نمايد، آن را به طور بماليد و اذن دهيد حدود 20 دقيقه روي پوست بماند، آنگاه فيس را بشوييد و روي چهره پاره اي ماست بي آلايش بماليد، حدود 10 دقيقه حوصله فرمائيد و آنگاه رخ را بشوييد. 

بهترين كرم ضد لك


ماسك ضد لك با عسل
ماسك سيب براي از دربين بردن لك هاسيب:يكيشير:يه خرده، ليموترش:2عددشكر:3 قاشق غذاخوري 


ماسك سيب و خواصيت ضد لك
يك سيب كوچك را با مقدار مقداري شير در ادغام كن بريزيد و آن گاه به آن آب دو تا ليموترش را بيش تر فرمائيد و درنهايت 3 قاشق شكر در آن بريزيد. خوب تركيب نماييد بعد از آن ادغام را پاره اي بجوشانيد، اذن دهيد تا خنك شود و حدود 45 دقيقه روي پوست بگذاريد، هفته اي سه توشه اين ماسك را به كار گيري فرمائيد، بهتر ميباشد شب ها روي چهره بگذاريد كه ديگر خارج نرويد.
ماسك خيار و جعفري بسازيديك خيار له نمائيد و 5 قاشق غذاخوري از آن را با 5 قاشق غذاخوري جعفري له گرديده ادغام فرمائيد و 5 قاشق روغن كنجد به آن بيفزاييد. اين ادغام را در بطري شير درداري بريزيد و در آن را سفت ببنديد و سپس اين شيشه را يك‌سري روز در محلي بدون‌نور محافظت فرماييد و تعدادي روز از آن را روي جوش ها بماليد تا 20 دقيقه بماند و بعد بشوييد. 


ماسكي تمامي كاره با فرمول ذيل
هم لايه بردار، هم مرطوب كننده و هم تونرگوجه خارجي:2عددليموترش:يكيآرد جو دوسرجوش شيرين:2 قاشق غذاخوريعسل:يك قاشق غذاخوري
آب 2 گوجه خارجي جديد را بگيريد و آن را صاف فرمائيد اما پالپ هاي آن را نگه داريد، آنگاه آب يك ليموي جديد را هم با آب گوجه خارجي ادغام فرماييد. يه خرده آردجو دوسر با آب ادغام فرماييد تا موقعيت خميري صورت پيدا نمايد تا ماده لايه بردار صحيح شود، حال رخ تان را با اين ماده خميري بشوييد و روي بخش هاي لك يا اين كه دانه هاي سرسياه طولاني تر تمركز نماييد، بعد از آن فيس را بدون نقص آب بكشيد و با يك حوله پاك كم آب فرمائيد.