آرشیو آذر ماه 1398

مقالات رسمي لوازم آرايش

پنجشنبه ۰۶ اردیبهشت ۰۳

شايسته ترين روغن‌هاي طبيعي براي پوست


شايسته ترين روغن‌هاي طبيعي براي پوست مختلطپوست مختلط هم ايرادات پوست چرب را داراست و هم ايرادات پوست كم آب را، پس حفظ از اين گونه پوست دشوارتر و حساس‌خيس ميباشد. روغني كه بتواند موقعيت پوست را متعادل نمايد و از التهاب و آكنه پرهيز كرده و رطوبت موردنياز آن را سواي كومدون زايي و چرب كردن ظواهر پوست تامين نمايد شايسته ترين آيتم براي پوست مختلط ميباشد. در شرايطي‌كه پوست مختلط داريد از روغن جوجوبا به كارگيري نمائيد، اين روغن با گاز جذب ميشود و مخلوط آن بسيار مشابه به چربي طبيعي پوست ميباشد. روغن مارولا هم يك روغن با آنتي اكسيدان بالا و جذب فوري ميباشد كه سبب ساز روشن شدن و يك دست شدن ظواهر پوست شما مي‌گردد.
 بهترين كرم ضد لك


 
شايسته ترين روغن‌هاي طبيعي براي پوست مستعد آكنهآكنه از ايرادات شايع در پوست ميباشد كه به محصول آن هم ارتباطي ندارد و اكثري از اشخاصي كه پوست كم آب دارا هستند هم به آن در گير ميگردند. در شرايطي كه پوست مستعد آكنه داريد از روغن درخت چاي يا اين كه روغن سكوالاين به كار گيري نمائيد كه اثر ضدالتهاب و ضدباكتري دارا‌هستند. روغن جوجوبا هم با جذب سريع و رطوبت رساني كافي قادر است به بهبود جوش‌ها ياري دهد. در‌صورتي‌كه جوش‌هاي التهابي داريد سراغ روغن بابونه برويد كه يك روغن طبيعي عالي با اثر ضدالتهاب ميباشد.
 


 
شايسته ترين روغن‌هاي طبيعي براي پوست حساسپوست حساس به دست اندركاران متعدد عكس العمل نشان داده و تخت گاز علائم التهاب و قرمزي را از خويش نشان ميدهد. ترازو آلرژي پوست در اشخاص گوناگون گوناگون ميباشد ولي فقط رويه معالجه آن، كاهش التهاب و التيام پوست ميباشد. هر روغني كه اثر التيام دهندگي داشته باشد شايسته ترين آيتم براي پوست‌هاي حساس ميباشد. روغن‌هايي مثل روغن بادام شيرين و روغن شكوفه آلو اثر ضدالتهاب دارا هستند و حتي‌د‌ر روزهاي سرد و كم آب سال هم مي توانند از تحريك و التهاب پوست شما پرهيز نمايند. در كل هر روغني كه سرشار از آنتي اكسيدان باشد و خواص مرطوب كنندگي هم داشته باشد مي تواند به كاهش التهاب ياري دهد به شرطي كه پوست حساس شما نسبت به خويش آن روغن واكنشي نداشته باشد.

مراقبت پوست از اشعه ماوراي بنفش فروغ و روشنايي


تن براي مراقبت پوست از اشعه ماوراي بنفش فروغ و روشنايي خورشيد، رنگدانه ملانين را ساخت مي‌نمايد. يكي‌از دلايل نوروروشنايي خورشيد ساخت رنگدانه (ملانين) مازاد در پوست ميباشد كه با سپري شد زمانه اين رنگدانه‌ها زياد گرديده و لكه‌هاي كبدي را توليد مي‌نمايد. اين لكه ها در پشت دست، ساعد، رخ، پا و كتف‌ها ظواهر ميگردند و تعدادشان به مرور زياد ميشود.

 بهترين كرم ضد لك
تا به امروز اشكال لوسيون‌ها و كرم‌ها براي از دربين بردن اين لكه‌هاي قهوه‌اي رنگ به بازار عرضه گرديده‌اند البته عليرغم هزينه‌بر بودن، دلايل شيميايي برخي خطرناكي را نيز درپي دارا هستند. از سوي ديگر تركيبي كارآمد، ايمن و طبيعي موجود است كه ميتواند خلل را حل نمايد.
ادغام پيشنهادي يك كارشناس پوست كه داعيه مي‌نمايد بر روي صدها نفر از بيمارانش پاسخ داده را به دنبال به شما معرفي خوا هيم كرد. براي اين ادغام به دو موردنياز داريد: سركه سيب و آب پياز. فقط كاري كه مي بايست انجام دهيد اين ميباشد كه پيازها را در ادغام‌كن ريخته تا آبشان را بگيريد. بعد از آن سركه سيب را نيز به آن بيشتر نماييد. در پايان نيز ادغام به دست آمده را به ياري يك دستمال پاك مستقيما بر روي لكه‌هاي قهوه‌اي قرار دهيد.
آب پياز نو به علت دارا بودن آنتي اكسيدان ضمن برطرف كردن گونه هاي اشتباهات پوستي، از جراحت ديدن پوست نيز جلو مي كند. سركه سيب نيز دربردارنده مقادير فراوان اسيد هيدروكسي ميباشد كه سلول‌هاي مرده پوست را نابود و سالم پوست را تضمين مي‌نمايد.
اين عمل را به برهه زماني يك ماه تكرار نماييد تا شايسته ترين حاصل را كسب نماييد. اثر ها اين ادغام طبيعي شمارا شگفت زده خواهد كرد و لكه‌هاي كبدي (پيري) بعد از هفت روز كم كم ناپديد ميشوند.

آووكادو دربردارنده چربي هاي تندرست امگا3


به گفته شين هاوس: " آووكادو دربردارنده چربي هاي تندرست امگا3 و آنتي آكسيدان هايي ميباشد كه آن را تبديل به يك تعيين عالي نموده است. مصرف آن از التهابات پوستي كه باعث به پيري ميشوند، خودداري ميكند. به كارگيري از آن تحت عنوان ماسك فيس به بازه 15 تا 20 دقيقه اثر قابل انعطاف كنندگي و مرطوب كنندگي فوري دارااست.
 بهترين كرم ضد لك
4. آلوئه ورا

به گفته پزشك معالج جاليمان Jaliman : " ژل آلوئه ورا (مايع ژلاتيني كه درون گياه ميباشد) مايعي پر‌نور ميباشد كه از گياه آلوئه ورا گرفته مي‌شود و دربردارنده چربي، ويتامين ها و اسيد آمينه ميباشد و خواص مرطوب كنندگي بالايي داراست. ژل آلوئه ورا را ميتوانيد به طور خالص تحت عنوان مرطوب كننده طبيعي به كارگيري نماييد.


5. بلغور جو دو راز Oatmeal

بلغور جو دوسر يك كدام از مرطوب كننده هاي فوق العاده ميباشد كه ميتوانيد براي تمام تن از آن به كارگيري فرماييد و با آن تحريك و التهابات پوستي را كاهش دهيد. به گفته پزشك شين هاوس : بلغور جو دوسر بعداز مخلوط با آب مانند فم foam منزه كننده كار كرده و پوست را منزه مي نمايد. جو دوسر دربردارنده چربي طبيعي ميباشد كه پوست را قابل انعطاف كرده و منجر باقي ماندن رطوبت در آن ميگردند. " يك فنجان از بلغور جو دوسر را به آب وان گرمابه تان بيش تر نماييد اما گذشته از خروج از خزينه آن‌ها‌را از آب وان غيروابسته فرماييد كه جلوي منش آب را مسدود نكند.


6. شكر

به گفته دكتر معالج شين هاوس : " لايه برداري از پوست كم آب و پوسته پوسته گرديده، يك‌سري توشه در حين فصل‌زمستان و حذف پوست هاي مرده لازم ميباشد تا پوست آغاز به تجديد بنا نمايد. براي لايه برداري، اسكراب scrub ساخته شده با دست شكر خويش را با اضافه كردن دو تا سه قاشق غذاخوري روغن و نصف فنجان شكر بسازيد و از آن براي لايه برداري و مرطوب و براق كردن پوستتان استعمال نماييد.


7. وازلين

وازلين يكي مرطوب كننده هاي كلاسيك ميباشد كه براي پوست هاي كم آب و حساس فوق العاده ميباشد و منافذ پوست را مسدود نمي نمايد. به گفته كارشناس پوست پزشك والري گلدبرت Valerie Goldburt : " وازلين خير فقط جلوي تبخير آب از سطح پوست را مي‌گيرد بلكه في مابين سلول ها را هم مالامال مي نمايد و سبب ميشود كه كل لايه بالايي پوست قابل انعطاف خيس شود. "


8. شير يا اين كه ماست

به گفته پزشك شين هاوس " شير دارنده خاصيت ضد التهابي طبيعي ميباشد كه مي‌تواند پوست تحريك گرديده را التيام دهد. اسيد لاكتيك ( يك آلفتا هيدروكسي اسيد طبيعي AHA ) يك لايه بردار ملايم ميباشد كه قادر است به برنا سازي مجدد پوست خسته و مجروح از آفتاب ياري دهد. خزينه شير يا اين كه ماسك ماست مي تواد سلول هاي مرده سطح پوست را جداگانه كرده و پوست را قابل انعطاف و صاف نمايد و استعمال منظم از آن سبب به براق شدن پوست ميگردد.

چطور لكه هاي روي پوست را از بين ببريم


مبتني بر پژوهش ها سويا، نياسين آميد، الاژيك اسيد، آربوتين و شيرين بيان از ديگر موادي‌اند كه ميتوانند در رفع لكه هاي قهوه اي چهره مؤثر باشند. ممكن ميباشد پزشك معالج‌تان يك كدام از اين تركيبات را با هيدروكينون ادغام نمايد تا آلرژي‌ها و برخورد‌هاي تن‌تان را به دست كم برساند.

 بهترين كرم ضد لك
طولاني تر اشخاص گمان مي نمايند معالجه‌هاي لكه‌هاي پوستي بايستي با‌گاز تأثيرشان را نشان بدهند، درحالي‌كه‌اين زخم‌ها از نقاط عميق‌خيس مقدمه گرديده و رفته‌رفته به سطح رسيده‌اند. به اين ترتيب از ميان بردن آنان نيز روندي زمانه‌بر خواهد بود. به همين استدلال «حوصله» يكي‌از كارداران ضروري در معالجه لكه هاي قهوه اي پوست ميباشد.
حفظ از پوست

هيپرپيگمانتاسيون در حين شب به‌وجود نمي‌آيد. بلكه سود‌ي نوروفروغ آفتاب ميباشد و به‌مرور حادثه مي‌ افتد. در پايين سفارش‌هايي براي پيشگيري از اين موقعيت آمده ميباشد.
۱. در‌پي سايه باشيدبهتر ميباشد بيماران در معرض فروغ و روشنايي بدون واسطه آفتاب قرار نگيرند. تا حد قابليت و حتي‌در فواصل نادر هم از قرار دريافت كردن پوست‌تان در معرض فروغ آفتاب پرهيز كنيد.
۲. از كلاه به كارگيري فرماييدكلاهي كه كناره‌ي پهن داشته باشد، ميتواند سد حفاظتي خير براي رخ‌تان باشد. فراموش نكنيد كه چهره‌تان مستعدترين نقطه براي بروز هيپرپيگمانتاسيون ميباشد. در حالتي‌كه زير معالجه ميباشيد، به كار گيري از يك سد محافظتي مانند كلاه بسيار موثر ميباشد. مي بايست هرروز از يك كلاه حاشيه‌دار به كارگيري فرمائيد، وگرنه كرم‌هاي درماني هيچ تأثيري نخواهند داشت.
۳. هيچ زمان كرم ضدآفتاب را فراموش نكنيدبايستي هر روز از كرم ضدآفتاب با SPF ۳۰ استعمال فرماييد. هر پرتوي فرابنفشي كه به پوست‌تان واكنش مي كند، ميتواند جراحت‌زا باشد. پرتوهاي زخم‌زا مي توانند از ابرها و شيشه‌ها عبور نمايند. به اين ترتيب يك كرم ضدآفتاب مطلوب همپا خويش داشته باشيد.

فروغ آفتاب، ارتقاء سن و آلودگي‌‌هاي گوشه و كنار كليه تازگي


فروغ آفتاب، ارتقاء سن و آلودگي‌‌هاي گوشه و كنار كليه تازگي را از پوست شما مي‌‌گيرند
 بهترين كرم ضد لك
نوروفروغ آفتاب، ارتقاء سن و آلودگي‌‌هاي دور و بر همگي تازگي را از پوست شما مي‌‌گيرند و سبب بروز چين و چروك روي پوست مي شوند. هيچ ‌كسي وجود ندارد بتواند تاثير نگهداري و پيشگيري از بروز چين‌وچروك را در ماندگاري تازگي و جواني پوست انكار نمايد، پس تا دير نشده دست به فعاليت گرديد و از همين هم اكنون با ياري طبيعي‌ترين ماسك‌هاي آبرسان و ضد چروك، زيبايي و شادابي پوست‌تان را جاودانه فرماييد.مقاله پايين را بخوانيد و با به كارگيري از اين ورژن‌ها مجدد جواني را به فيس خويش بازگردانيد و از ديدن طراوت پوست خويش لذت ببريد.
شير و كلاژن‌سازيشير يك كدام از موادي ميباشد كه كه دارنده آلفاهيدروكسي اسيد ميباشد و مي تواند به پوست ياري دهد كه سلول‌هاي مرده را دفع كندو همينطور منجر مي شود كه آغاز به ساختن كلاژن نمايد و كلاژن چين وچروك‌ها را كاهش ميدهد. يكدست كتاني را در پياله شير تر فرمائيد و به طور‌تان بزنيد.
آلوورا و ضد چروكيكافي ميباشد يك برگ آلوورا نو را برش بزنيد و بعد از آن ژل باطن آن را خارج بياوريد، اين ژل قادر است تحت عنوان يك كرم ضدچروك مفيد باشد. براي كاهش خطوط ريز رخ شما مي بايست كمي خرده نان را با شير و كمي روغن بادام شيرين ادغام فرمائيد تا اين ادغام وضعيت چسبي صورت پيدا نمايد. آنگاه اين تركيب چسبي صورت را روي يك گاز قرار دهيد و اين گاز را حدود 15 دقيقه روي خطوط ريز به وجود آمده رخ‌تان قرار دهيد. يك ماسك اثرگذار ديگر براي نبرد با خطوط ريز، به كار گيري از ادغام جو و سفيده تخم‌مرغ ميباشد. اين تركيب هم بايستي وضعيت چسبي داشته باشد، ولي جوانه گندم نيز بسيار موثر ميباشد.
آبرساني با سيب‌زمينيكمي سيب زميني رنده گرديده را با كمي دم كرده بابونه تركيب نمائيد تا شرايط چسبي صورت پيدا نمايد، آن‌گاه اين تركيب را حدود 15 دقيقه روي رخ‌تان بگذاريد و آن گاه با آب گرم آبكشي فرمائيد.
چروك‌‌ها را نادر‌ رنگ نماييدهويج دارنده مقدار متعددي آنتي اكسيدان ميباشد كه مي تواند به پوست شما ياري دهد تا از خويش در مقابل پيري مراقبت نمايد. در يك تركيب كن يه خرده آب و يك هويج بيندازيد و خوب به هم بزنيد تا اين ادغام موقعيت لوسيوني پيدا نمايد، بعد اين لوسيون را با پنبه به طور‌تان بماليد.
آووكادو و طراوتنصف يك آواكادو را پوست بكنيد و بعد آن را بكوبيد تا وضعيت پوره پيدا نمايد. آن‌گاه يك قاشق غذاخوري آبليمو به آن طولاني تر فرماييد و هم بزنيد. درحال حاضر يك سفيده تخم‌مرغ را بدين تركيب بيشتر فرمائيد تا ادغام شما شرايط چسبي پيدا نمايد. آنگاه اين تركيب را حدود 20 دقيقه روي چهره‌تان بگذاريد، رخ‌تان را با آب گرم آبكشي نمائيد و بعد مجدد با آب سرد فيس‌تان را بشوييد.
گل كلم و شفافيتيك گل كلم را بجوشانيد تا به طور كامل قابل انعطاف شود، بعد آن را بكوبيد و آنگاه آن را به صورت بدون واسطه به طور‌تان بماليد. مطمئن باشيد كه خيلي تاثيرگذار ميباشد.
مرطوب كننده بسازيد‌تعدادي برگ كاهو را 10 دقيقه بجوشانيد ، آن گاه اذن دهيد سرد شود. آن را صاف نماييد و در يك پياله بريزيد. شما مي توانيد اين مايع را با پنبه به طور‌تان بماليد.
با تخم‌مرغ لوسيون بسازيد در يك شيرجوش 4 قاشق غذاخوري آب را به يار 2 قاشق چاي‌خوري عسل روي حرارت خيلي نادر گرم فرماييد و آن را هم بزنيد تا به طور كامل يك پارچه و رقيق شود. آن‌گاه آن را از روي حرارت برداريد و حدود 250 ميلي ليتر شير و 2 زرده تخم مرغ به آن بيشتر نماييد. اين تركيب را در يك كاسه دربسته در سردخانه مراقبت نمائيد. ميتوانيد اين ادغام را به طور‌تان بماليد و اذن دهيد حدود 20 تا 30 دقيقه باقي بماند و بعد از آن چهره‌تان را آب بكشيد. روزمره 2 توشه صبح و شب اين كار را تكرار نمائيد.

روغن گياهي راهي براي معالجه جوش


روغن گياهي راهي براي معالجه جوش
روغن هاي طبيعي كه بجاي بدتر كردن جوش هاي شما ،مي‌توانند براي آن‌ها موثر باشند.
 بهترين كرم ضد لك
موج اين فرهنگ و تمدن نوِ استعمال از روغن هاي طبيعي، بسيار فراگير شده‌است. اين فرهنگ وتمدنِ نو در خصوص شايستگي هاي خويش ادعاهايي هم داراست. دكتر معالج ديويد بنك، كارشناس عارضه ها پوستي، ميگويد: "براي آنهايي كه جوش دارا هستند،  گذاشتن روغن روي پوست به طور بدون واسطه، مي‌تواند تاءمل دلهره آوري باشد. بسيار به دور از ذهن به لحاظ ميرسد، اما روغن هاي طبيعي اي وجود دارا‌هستند كه براي جوش ها موءثر مي‌باشند."
در صورتي‌كه شما هم كنجكاويد كه اثرات اين روغن ها را روي پوست مصدوم و جوش دار خويش ملاحظه كنيد، دكتر معالج بنك به شما توصيه مي نمايد يكي روغن هاي ذيل را بي ترديدً آزمون نماييد.
 
1- روغنِ درختِ چاي
روغنِ درخت ِچاي دارنده خواص ضدعفوني كننده و التيام دهندگي ميباشد كه مي‌تواند به جنگ عليه جوش ها ياري دهد. اين روغن هيچگونه خارش، پوسته پوسته شدن و سوزشي را به هم پا ندارد. شما مي‌توانيد سواي اينكه از كم آب شدن پوستتان بترسيد، از اين روغن به مقدار معدود روي نقاط قرمز‌رنگ و ملتهب به كار گيري و آنرا معالجه فرماييد.


 
2-روغن زيتون
شما ميتوانيد براي معدود كردن جوش ها و از في مابين بردنِ جايِ آن‌ها، روغن زيتون را مستقيماً روي جوش هايتان بماليد. براي فيض ي بهتر، همت نمائيد از روغن زيتون قدرتمند با باكيفيت كه مقدار پلي فنل آن زياد ميباشد به كار گيري نمائيد. پلي فنل يك عنصر حياتي در روغن زيتون ميباشد كه موجب معالجه پوست ميگردد.


 
3- روغن اسطوخودوس
روغن اسطوخودوس يك ماده ي لازم براي معالجه جوش هاي شماست، كه مي بايست در برنامه غذايي خويش بگذاريد. گل اسطوخودوس با بوي بي نظيري كه دارااست، دارنده خاصيت ضد التهاب و ضد عفوني كننده ميباشد كه سرعتِ ترميم سلول ها را بالا مي‌برد و تعداد و شدت جوش ها را نادر مي نمايد. 


 
4- روغن رزماري
در صورتي گلايه شما از پوست چرب تان طولاني تر از جوش هايتان ميباشد، روغن رزماري شايسته ترين معالجه شما خواهد بود. براي بيش تر كردن درخشش و زيبايي پوستتان ،ميتوانيد اين روغن را مستقيماً روي پوستتان ماساژ دهيد. اين منجر نمي شود كه جوش هايتان كلاً پاك شود البته به معدود رنگ شدن جاي آن‌ها و يكپارچه شدن پوستتان امداد ميكند.

پوست چروكيده


چي گرديده؟ گشوده مجدد رفتي جلوي آينه و منفذهاي ريز و درشت پوست صورتت را شمردي؟ گشوده مجدد با ديدن چين و چروك پوستت آه از نهاد كشيدي كه واي ديدي چه زود كهن سال شدم؟! عالم كه به پايان نرسيده، مي‌اقتدار با رعايت برخي نكات مدام پوستي شاداب داشت. مي خواهي بداني، اين نوشتار را بدقت مطالعه كن تا با علت توليد چين و چروك و طرز‌هاي معالجه آن آشنا شوي.

بهترين كرم ضد لك
پوست چروكيده معمولا دارنده بافت وحشيانه و چغل بوده و پر‌از چين و چروك ميباشد. در اصل علت آن در معرض قرار تصاحب كردن مفرط پوست در قبال عامل ها جوي بار همچون نوروفروغ خورشيد يا اين كه سرماي شديد هست. در‌حالتي كه پوست شما چين و چروك داشته يا اين كه آن كه مايليد از ساخت چين و چروك روي پوستتان دوري به فعاليت آوريد، از موارد ذيل پيروي فرمائيد، صد رد صد كارآمد خواهند بود:
 
همواره هرگاه ميخواهيد از منزل بيرون گرديد از كرم‌ها يا اين كه لوسيون‌هاي ضدآفتاب به كارگيري نمائيد.
 
از صابون خانگي به كارگيري نكنيد و به جاي آن چهره خويش را با كرم شير بشوييد.
 
هنگام شب از كرم مرطوب‌كننده به كارگيري نماييد.
 
صبح‌هنگام ــ معمولا پيش از آن كه خزينه بگيريد ــ سفيده تخم‌مرغ را غيروابسته كرده و آن را با يك قاشق سوپ‌خوري عسل و يك‌چهارم قاشق چايخوري آب هويج ادغام كرده و روي رخ خويش قرار دهيد.
 
باقي‌مانده آرايش و پيرايش خويش را به وسيله يك پنبه آغشته به آب گرم (كه قدري نشاسته به آن افزوده شده‌است)‌ تميز فرمائيد. اين فعاليت زبري و چين و چروك پوست را رفع خواهد كرد. ولي ايده‌آل‌ترين موقعيت براي پوست استعمال كمتر از مواد آرايشي ميباشد، به اين دليل كه مواد شيميايي جانور در ساختار آن‌ها جراحت فراواني به پوست شما خواهد رساند.
 


 
براي قابل انعطاف كردن زبري پوست مي‌اقتدار اندكي روغن زيتون روي پوست ماليد و با دست آن را روي پوست ماساژ بخشيد.
 
در چهره به كارگيري از مواد آرايشي همت نماييد از مواد آرايشي دربردارنده تركيبات مرطوب‌كننده به كارگيري نمائيد.
 
مشتقات ويتامين A را فراموش نكنيد
 
تريتنوئين دارويي ميباشد كه از ويتامين A استخراج گرديده و براي معالجه آكنه (جوش رخ)‌ به فعاليت گرفته مي‌گردد، ولي بعضي وقت ها براي معالجه چين و چروك رخ نيز تجويز مي‌شود. طريقه به كارگيري از آن معمولا بنابه تجويز دكتر، يك توشه پيش از خواب بوده و فقط براي رفع چين و چروك‌هاي سطحي و كوچك كاربرد دارااست.

ماسك سيب زميني براي معالجه بي آبي پوست


13.ماسك سيب زميني براي معالجه بي آبي پوست
يكي معمولي ترين و نادر دردسرترين ماسك هاي طبيعي براي معالجه كم آبي پوست ميباشد ؛ استعمال از اين ماسك در حين پاييز و فصل‌زمستان علاوه بر معالجه كم آبي پوست به پيشگيري از ابتلا به‌اين عارضه نيز امداد مينمايد. براي تهيه و تنظيم اين ماسك مي بايست:
يك سيب زميني ميانگين را آب پز فرمائيد و بعد از سرد شدن آن را رنده كرده و با يه خرده شير خمير فرماييد. اين خمير را به برهه زماني 20 دقيقه روي رخ خويش ماسك فرماييد و آنگاه با آب نصفه ولرم آن را بشوييد. اين خمير علاوه بر معالجه كم آبي پوست به لطيف شدن پوست هاي عادي نيز امداد ميكند.

بهترين كرم ضد لك
سفارش هاي كلي براي معالجه كم آبي پوستبراي از در ميان بردن بي آبي پوست انگشتان دست، كرم گل مدام فصل بهار و ويتامين E را به كارگيري نماييد. موقع خواب اين تركيب را به پوست دست خويش بماليد و تمام شب دستكش هاي نايلوني بپوشيد تا كرم به جايي ماليده نشود.
براي رفع بي آبي پوست از دستگاه بخور يا اين كه سماور يا اين كه يك پياله آب روي شوفاژ براي مرطوب كردن هواي اتاق به خصوص در فصل‌زمستان به كار گيري فرمائيد ، اقدامي كه منجر ميشود پوست آب كمتري از دست بدهد.از صابون خانگي هاي تند و كرم هاي منزه كننده مواد آرايشي به كار گيري نكنيد، چون اين كرم ها دارنده روغن هاي هيدروژنه ميباشند. اين روغن ها منجر ميشوند راديكال هاي آزاد به پوست جراحت زده و سبب ساز بي آبي و چين و چروك آن شوند. براي تزكيه پوست خويش، از روغن زيتون و روغن بادام استعمال فرماييد. به آرامي روغن را به پوست خويش بماليد، آن‌گاه با آب گرم آن را بشوييد و با يكدست قابل انعطاف، پوست خويش را كم آب نماييد. هنگام گرمابه كردن از آب خيلي داغ به كار گيري نكنيد. تا جايي كه قابليت داراست جلوي آفتاب نايستيد. نور و روشنايي خورشيد منجر فساد بيش تر پوست مي‌شود. تابش بي واسطه فروغ خورشيد به پوست كم آب سبب ساز كم آبي، چين و چروك، جوش و حتي تاول مي‌گردد.  ارتباط بي آبي پوست با محصول جامه
مي بايست اعتنا داشته باشيد كه جامه هاي چسبان بي آبي پوست را اضافه مي‌نمايد پس بهتر ميباشد از خرقه هاي نخي و مقداري گشاد كه به تن نچسبد مصرف شود. ، در فصل سوزوسرما پوست بيشترين تاثير را تحت عنوان يك بافت زنده در تماس با دور و اطراف در گير كنش و عكس العمل هايي مي گردد. اين تأثيرپذيري در زمستان به جهت معيار آبي‌رنگ كه دفع مي‌شود يا اين كه در لايه هاي پوست ميماند ارتقاء مي‌يابد.

روغن نارگيل براي صورت

۸- روغن نارگيل

روغن نارگيل به مرمت سلول هاي پوستي ياري ميكند.  همينطور دارنده خواص ضدالتهابي و آنتي اكسيدان ميباشد كه به بهبود جراحت سوختگي و خودداري از تاول زدن پوست امداد مي نمايد.
روغن نارگيل را روي محل سوختگي بزنيد تا به پوست جذب شود و براي معالجه سريع خيس جاي سوختگي خويش آن را روزي ۳ توشه روي پوست خويش بزنيد و تا وصال به سود، هر روز اينكار را تكرار فرماييد.

 بهترين كرم ضد لك
اعتنا: بهتر ميباشد از روغن ها مانند روغن نارگيل و بادام براي كاهش درد سوختگي و فورا بعداز سوختگي به كار گيري نشود. زيرا روغن گرما را در خويش نگه ميدارد و موجب ارتقاء درد ناشي از سوختگي ميگردد. ولي بعداز تسكين درد ميتوان براي معالجه سريعتر جاي سوختگي از آنها به كار گرفت.
۹- سيب زميني

تا قبل از اينً در زمينه‌ي خاصيت سيب زميني اشاره شد. در اينجا هم سيب زميني ميتواند كمك رسان ما باشد. صرفا كافي ميباشد سيب زميني ناپخته را دو نيم فرمائيد و ۲ دقيقه روي پوست خويش بكشيد و اينكار را تا برطرف شدن بدون نقص جاي لك سوختگي هر روز تكرار نمائيد.
يك ترفند براي كاهش سريع درد سوختگي :براي كاهش درد سوختگي يك چاي گوني اي را براي ۱۰ الي ۲۰ ثانيه در آب جوش قرار دهيد و بعد از آن كه خنك شد براي ۱۰ الي ۱۵ دقيقه روي پوست در محل سوختگي بگذاريد.
چاي دربردارنده تاتن ميباشد كه گرما را از پوست مي‌گيرد براين اساس به كاهش درد و سوزش سوختگي امداد مي‌نمايد. چاي همينطور به از در بين بردن جاي سوختگي روي پوست هم امداد مينمايد.
صد رد صدً بخوانيد: ۹ به كارگيري موءثر از چاي گوني اي مستعملاين طرز هاي هنوز بوسيله راه حل دان آزمايش نشده در حالتي كه اين طرز هاي طبيعي براي معالجه خانگي جاي سوختگي روي پوست را آزمون كرديد، بعلاوه در‌حالتي كه راه و روش ديگري براي از در ميان بردن جاي سوختگي روي پوست در منزل مي‌دانيد؛ لطفا تجربه خودتون را بنويسيد؛ تا ساير بتوانند از تجربه گرانبها شما به كارگيري نمايند و بهتر سود بگيرند.

آلوئه ورا و معالجه پوست كدر


جوشانده گل زوفا را آزمون كن يك قاشق غذاخوري گل زوفا را با دو استكان آب بجوشانيد. از اين ادغام يك جام جوشانده گل زوفا نتايج ميگردد كه آن را براي شفافيت پوست سفارش ميكنيم.
  بهترين كرم ضد لك
آلوئه ورا و معالجه پوست كدربه كارگيري از برگ هاي آلوئه ورا كه در عطاري ها وجود دارد، مي‌تواند براي شفافيت پوست بسيار كاربردي و شل باشد. كافي ميباشد پوست برگ هاي آلوئه ورا را غير وابسته كرده و ژل باطن آن را روي پوست خويش ماسك نمائيد. اين ادغام قابل دسترس و سهل ميتواند تاثير شگفت انگيزي روي پوست تان داشته باشد.
 
ماسك هاي ميوه ايميوه هايي مثل خيار، هلو، زردآلو، توت خارجي و... را مي‌توانيد به طور رينگ اي برش زده و روي پوست خويش ماسك فرمائيد. قطعا به خيال داشته باشيد براي حريم ديده اصلا از صورت له گرديده اين ميوه ها به كار گيري نكنيد.
 
عرق كاسني و شاتره، موثرترين عرقيات براي شفافيت پوستاز در بين تمام عرقيات براي زيبايي و شفافيت پوست، موثرترين گزينه عرق كاسني و شاتره ميباشد. عرقيات كاسني و شاتره بايستي براي بازه زماني طولاني و تا دوران برطرف شدن تيرگي و كدري پوست مصرف شود. براي اين خواسته مي شود به مقدار هم اندازه از اين عرقيات را روزي دو تا سه جام مصرف كرد.
 
عرق گل مدام فصل بهار، اسطوره زيبايي پوستعرق گل مدام فصل بهار قادر است در زيبايي و شفافيت پوست نقش بسزايي داشته باشد البته مي بايست اندكي شكيبا باشيد و به مقطع 40 روز تا سه ماه (تا زمانه برطرف شدن تيرگي و لك هاي پوستي) آن را مصرف فرماييد. روزي سه توشه و هر توشه نصف جام از اين عرق را بنوشيد تا تاثيرات آن به طور كامل دست تان بيايد.
 
پوستي كدر با صفراي خونعمدتا در تيرگي و لك هاي پوستي مدل تغذيه نقش بسزايي دارااست و مسلما مي بايست به دسته غذايي كه مصرف ميكنيد اعتنا داشته باشيد تا دربردارنده ميوه و صيفي جات باشد. در صورتي صفرا بيشتراز حد در خون بماند و با آن تقابل نشود به سودا تبديل مي‌گردد و رنگ سياه سودا در پوست ظواهر مي گردد. در‌اين‌صورت‌ در آغاز لك هاي قهوه اي با مسئله رنگ زرد بروز مييابد و در صورتيكه ماندن سودا در تن طولاني شود لك هاي تيره، خاكستري و حتي سياه در پوست ظواهر مي‌گردد .
 
شير بادام يا اين كه فندق بنوشيكي‌از مواقعي كه مصرف طولاني برهه زماني آن باعث تصفيه پوست و زيبايي آن مي‌شود، شير بادام يا اين كه فندق ميباشد. براي مصرف آن بايستي بادام يا اين كه فندق نپخته را در آب جوش قرار دهيد و پوست آن را بگيريد. آنگاه آن را با آب و يك قاشق عسل ميكس نمائيد. اين ادغام به طور شير نتايج مي‌شود كه مي قدرت براي ناشتايي آن را مصرف كرد. شير بادام و فندق در كل براي رفع خطاها پوستي به فعاليت مي رود و تاثير خير بر شفافيت پوست داراست.