پوست چروكيده

مقالات رسمي لوازم آرايش

پنجشنبه ۰۶ اردیبهشت ۰۳

پوست چروكيده


چي گرديده؟ گشوده مجدد رفتي جلوي آينه و منفذهاي ريز و درشت پوست صورتت را شمردي؟ گشوده مجدد با ديدن چين و چروك پوستت آه از نهاد كشيدي كه واي ديدي چه زود كهن سال شدم؟! عالم كه به پايان نرسيده، مي‌اقتدار با رعايت برخي نكات مدام پوستي شاداب داشت. مي خواهي بداني، اين نوشتار را بدقت مطالعه كن تا با علت توليد چين و چروك و طرز‌هاي معالجه آن آشنا شوي.

بهترين كرم ضد لك
پوست چروكيده معمولا دارنده بافت وحشيانه و چغل بوده و پر‌از چين و چروك ميباشد. در اصل علت آن در معرض قرار تصاحب كردن مفرط پوست در قبال عامل ها جوي بار همچون نوروفروغ خورشيد يا اين كه سرماي شديد هست. در‌حالتي كه پوست شما چين و چروك داشته يا اين كه آن كه مايليد از ساخت چين و چروك روي پوستتان دوري به فعاليت آوريد، از موارد ذيل پيروي فرمائيد، صد رد صد كارآمد خواهند بود:
 
همواره هرگاه ميخواهيد از منزل بيرون گرديد از كرم‌ها يا اين كه لوسيون‌هاي ضدآفتاب به كارگيري نمائيد.
 
از صابون خانگي به كارگيري نكنيد و به جاي آن چهره خويش را با كرم شير بشوييد.
 
هنگام شب از كرم مرطوب‌كننده به كارگيري نماييد.
 
صبح‌هنگام ــ معمولا پيش از آن كه خزينه بگيريد ــ سفيده تخم‌مرغ را غيروابسته كرده و آن را با يك قاشق سوپ‌خوري عسل و يك‌چهارم قاشق چايخوري آب هويج ادغام كرده و روي رخ خويش قرار دهيد.
 
باقي‌مانده آرايش و پيرايش خويش را به وسيله يك پنبه آغشته به آب گرم (كه قدري نشاسته به آن افزوده شده‌است)‌ تميز فرمائيد. اين فعاليت زبري و چين و چروك پوست را رفع خواهد كرد. ولي ايده‌آل‌ترين موقعيت براي پوست استعمال كمتر از مواد آرايشي ميباشد، به اين دليل كه مواد شيميايي جانور در ساختار آن‌ها جراحت فراواني به پوست شما خواهد رساند.
 


 
براي قابل انعطاف كردن زبري پوست مي‌اقتدار اندكي روغن زيتون روي پوست ماليد و با دست آن را روي پوست ماساژ بخشيد.
 
در چهره به كارگيري از مواد آرايشي همت نماييد از مواد آرايشي دربردارنده تركيبات مرطوب‌كننده به كارگيري نمائيد.
 
مشتقات ويتامين A را فراموش نكنيد
 
تريتنوئين دارويي ميباشد كه از ويتامين A استخراج گرديده و براي معالجه آكنه (جوش رخ)‌ به فعاليت گرفته مي‌گردد، ولي بعضي وقت ها براي معالجه چين و چروك رخ نيز تجويز مي‌شود. طريقه به كارگيري از آن معمولا بنابه تجويز دكتر، يك توشه پيش از خواب بوده و فقط براي رفع چين و چروك‌هاي سطحي و كوچك كاربرد دارااست.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.